logotype
26 -April -2024 - 00:41

Výprava našeho malého týmu čítala 12 osob z toho závodních koní 4-Vittorio Lewagi,Jan Benda,Jan Vašta a nováček týmu Jan Matějka/škoda,že Vittorio není také Jan-musíme na tom zapracovat/.
Jezdecká část týmu pod managerským vedením Petra Diviše-starosty jela již ve čtvrtek dopoledne a zbývající část v pátek.
Věděli jsem do čeho jdeme , ale to v tomto závodě nestačí a tak už jen fakt,že Jan Benda si musel vyzvednout na virozu a horečky ve středu antibiotika byla špatná zpráva.
Otázkou další bylo počasí-mělo pršet celou sobotu a teploty nic moc,snad i sníh.
Čtvrteční a i páteční prohlídky testů a začali dělat vrásky na mladých tvářích našich jezdců a  to jsme ještě objevili nový výjezd a krkolomný sjezd po žebříku  u ČK 1.
Večerní závod - prolog s atmosférou cca 10 000 lidí je nezapomenutlný zážitek a obzvláště pro nás.Po loňském výrazném výkonu Jenda Vašty tam náš dres JBR znají a tak   startoval  Jenda do prologu  s nejlepším juniorem jako první.Německé publikum,  je na mezinárodní duely opravu chytlavé a ještě i fakt,že ke každé vstupence dostaně každý trumpetu udělá opravový kotel.,,Jan Vasta" odstartoval ve svém rytmu a mladého nadějného Německého jezdce a mnoho dalších za ním, deklasoval takovým způsobem,že seděl v královském křesle pro jezdce z nejrychlejším časem hodně dlouho/ a tak jsem tam zase chodil jako typiše čechyše krocan/.Páteční návrat  do totálně přetopeného penzionu  na na HOru SV.Sebestiána,spočtení časů  a spát.Ráno budíček před šestou  ranní,snídaně,seškrábat vrstvu ledu z aut a vyrážíme.Převléknout v depu a díky F.Ferusovi ,který zajišťoval kyvadlově odvoz jezdců do přes kilometr vzdáleného startu/zkuste to udělat u nás!!!/.Já uháněl do čk 1 kde jsme museli tankovat dvoutakty .Čekal se tam také větší fofr ,ale do druhé by to už jezdci nemuseli dávat na jedno tankování.
Mistrák  a i Jenda Vašta v něm jedoucí, si najížděli cca 5-6 min. , ale v pořádném tempu.O to horší to měli další jezdcvi našeho týmu.Trať se stávala místy neprůjezdnou a hodně se to ,,špuntovalo".Jan Benda chytil  do čk 1 7 min. a Jan Matějka 10 a vykulené oči k tomu/byla to jeho první těžká soutěž/.Veteránského Vittoria jsem ani neviděl a letěl dál /startoval ve třídě veterán nad 40 ,kde startovalo přes 100!!! jezdců a z toho dvě třetiny mladší o 10 let/.Jak závod pokračoval  penalizace za pozdní příjezd  přibývaly.To co se v Českém mistráku stává snad jen omylem, je zde naprosto normální  a všichni s tím počítají.Tratě vedou přes vesnice a města a přesto jsou časy utažené jako řemen.Opravdová informační sprcha přišla z depa.Díky naší Německé negramotnosti  jsme špatně spočetli časy /zapoměli jsme na jednu ČK-mysleli jsme , že to je prefiniš/a Jenda Vašta vyjíždí do druhého kola bez časového přehledu a tak se drží jezdce v minutě .Mezitím operativně přepočítávám časy jednotlivých jezdců a dostávají je u mě v čk.To už se na trati dějí věci u nás nemožné.Na všech testech se tlačí motorky a časy jsou i  o několik minut horší než v prvním kole,trať se ucpává a hodně jedců odstupuje-začíná boj o dojezd do cíle.Jan Matějka platí nováčkovskou daň , po sestřelení rychlejším jezdcem se probírá  z otřesu a naprosto promoklý a prostydlý dojíždí  do cíle prvního kola a končí/leje jako z konve a jsou 3st.!/.Do druhého kola - v čk1 dojíždí i Jan Benda  a i když se časová ztráta navyšuje o dalších 17 min./ ano, je to tak/ s klidem říká : ,,žádnej štres,hlavně najíst napít a jedu dál-odpad bude velikej".Vitto prolétá čk a uhání dál.
To co se děje v posledním kole se dá nazvat jeden velkej mazec a nebo také rally.Pořadatel totiž mistráku nenechal pomalejší  časy ,,B",ale dal rychlejší  časy ,,A".Hodne se to opět špuntovalo  a na testech už se tlačilo běžně.Mistrák si ke mě najíždí cca 1,5-2 min  a někteří chytají.Jenda Vašta přiletěl a mám  cca 2 min.S předem upraveným trychtýřem hrneme do nádrže co se dá,rychlá energotyčinka do pusy a mazec do čk-stíháme!!!
Tankujeme ještě další jezdce od nás z ČR a potom balím na ČK 1 a jedu do depa.Tam postupně dojíždí všichni jezdci  a tak velká únava ,ale zároveň radost našeho malého,ale úspěšného týmu.Všichni se shodují,že letošní ZSchopau bylo asi nejtěžší vůbec.Následně přichází fantastické zprávy.
Jenda Vašta i přes jedno chcípnutí motorky na prologu je ze šedesáti jezdců 11. několik vteřin za Markusem Kherem!!! a v sobotním závodě  v kat.junior je naprosto fantasticky 4..
Jan Benda  v E1 z 28 jezdců 11./ i přes virozu a opět problém s kyčlem/  a hvězda našeho týmu Vittorio Lewagi naprosto famozně 14. z více než 100 startujících.
To je rychlý report z působení našeho malého teamu v zahraničí.
Zdraví Jan Benda

tak takhle tlačí německý mistrák -Jenda Vašta je tam v 15:06 startovní číslo 640

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

2024  Enduro JBR   všechna práva vyhrazena. Majitel flandermann | update for berny (netlife-ultimate.eu)