- Podrobnosti
-
Zobrazeno: 862
JBR enduro team Pačejov z.s.
Masarykova 447,339 01 Klatovy
Enduro Pačejov – 9.10.2019 Strážovice u Pačejova
Propozice závodu.
Název podniku: kontrolní závod JBR enduro teamu Pačejov
Datum konání: 9.10..2019
Místo konání : Strážovice u Pačejova
Centrum: areál enduro JBR Strážovice
Pořadatel : JBR enduro team z.s.,339 01 Klatovy
Ředitel soutěže:Jan Benda ml.
Tech.komisař:Fr.Ferus
Administrat.zabezpečení:Andrea Bendová,Tereza Bendová
Časomíra:Žahy sport racing- ing.Jiří Žahour
Zdravotní zabezpečení: Zdravotní zabezpečení LSV group
Vedoucí ET : Jan Benda st.
registrace :
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
kategorie:
A-sport open-motocykly bez rozdílu kubatur+jezdci s licencí mot.sportu I.+II.vk+ bez licence
B.hobby-motocykly bez rozdílu kubatur +jezdci bez licence mot. sportu +jezdci s licencí III.výk tř.mot. sportu
Veterán 50+- jezdci nad 50 let vč.,bez rozdílu kubatur a výkon.tříd
Trať.
Okruh v terénu a po silnici II.a III.třídy a v lehkém terénu.Součástí každého okruhu je jeden měřený crosstest a jeden spec.test jezdecké dovednosti v terénu.Trať mezi těmito testy není trasou závodu,ale trasou organizovaného přesunu,vyznačená spec.značkami a spec,značením,stanovená takovým způsobem,aby se zabránilo ekologickým a hospodářským škodám.Na trati organizovaného přesunu je nutné dodržovat pravidla,zákony a příslušné nařízení o jízdě na pozemních komunikacích.Časový limit na počet kol a počet kol bude oznámen při rozpravě s jezdci.Na trati mohou být zřízeny průjezdní kontroly PK.
Systém soutěže:jezdec musí v daném limitu objet určený počet kol a absolvovat příslušný počet testů v každém kole tzn. v každém kole tzn.jeden crostest ajeden spc.test.
Měření a penalizace:
-každá započatá minuta pozdního příjezdu oproti stanovenému limitu-60 tr.b.
-každá sek,naměřená na crosstestu –jeden trestný bod
-vynechání spec testu ,crosstestu –vyloučení ze soutěže
-vynechání PK 500 tb
-zpoždění o více jak 30 min .oproti stanovenému limitu vyloučení ze soutěže
-ztráta jízdního výkazu 200 tb
-prohlídka trati před soutěží na motocyklu –vyloučení ze soutěže
-jízda mimo trať organizovaného přesunu-vyloučení ze soutěže
-hrubé porušení slušného chování k ostatním soutěžícím ,divákům,pořadatelům-okamžité vyloučení ze soutěže/toto platí i pro chování doprovodů/
-hrubé porušení všeobecných sportovních řádů FIM enduro -vyloučení ze soutěže
Ředitel si vyhrazuje právo dle uvážení osobně trestat jezdce bodovou penalizací nebo napomenutím za porušení propozic..Jezdec odpovídá za chování i svého doprovodu po celou soutěž.
Startovní čísla:budou dodána pořadatelem při formální přejímce. Označeny budou tři číslové tabulky.
Systém značení:bude oznámen při rozpravě.
Přejímky jezdců a strojů:
Formální přejímka:na formální přejímce jezdec předloží řidičské oprávnění přísl.kategorie,doklady od vozidla-motocyklu –osvědčení o tech.průkazu,potvrzení o zákonném pojištění /zelenou kartu/ odpovědnosti za škody ,způsobené provozem motorového vozidla,
Technická přejímka:na technickou přejímku se dostaví jezdec s přilbou schváleného typu,čistým!!!motocyklem –odpovídajícím provozu na poz.komunikacích,s platnou tech.kontrolou,vybaveném RZ-registrační značkou-bude tolerována pouze kopie s vyznačením platnosti technické kontroly-spůsobilosti, stanoveným osvětlením a POZOR!!! s originální kovovou značkou/může být mimo motocykl/!!!.Bude provedena zkouška funkčnosti stanoveného osvětlení.
Výfukové potrubí pouze v seriovém provedení s homologační koncovkou enduro !!!
!!!Bez těchto základních kriterií nebude motocykl převzat do závodu!!!
Startovné-příspěvek na pokrytí nákladů soutěže je pro všechny kubatury 900,- Kč ,bude placeno předem na určený účet.
Pořadí na startu:1.kategorie sport
2.Legendy
3. hobby
Časový harmonogram:
8.00-10.00-formální a tech.kontrola –centrum soutěže
10.30-rozprava s jezdci
11.00 start prvního jezdce/startuje se po 2 v min./
pořadí na startu se určuje po ukončení registrace
16.00-vyhlášení výsledků v restauraci v Pačejově
Info k soutěži:uzavřené parkoviště se zřizuje.Jezdec odevzdá motocykl do UP ihned po tech.přejímce a dostaví se do uzavřeného parkoviště nejméně 5 min před startem dle svého startovního času.
Jiný vstup do UP je dovolen pouze s příslušným pořadatelem.
Protesty a odvolání:jezdec může podat protest před vyhlášením výsledků,písemnou formou a s vkladem 500 ,- KČ do rukou ředitele.
Ochrana živ.prostředí:Po celou dobu konání soutěže,před i po,je jezdec i jeho doprovod povinen/pod pokutou stanovenou ředitelem soutěže až do výš 5 000,- KČ a pod hrozbou vyloučení/chovat se maximálně ohleduplně k životnímu prostředí a dodržovat příslušné zákonné normy o ochraně živ.prostředí.Jakékoliv opravy a servis na motocyklu je povinen vykonávat jen v prostorech ,k tomu určených a na povinné absorpční podložce.
Hodnocení soutěže:Vyhodnoceni budou první tři jezdci z každé kategorie,kteří obdrží věcné ceny.
Výklad propozic:Výklad těchto propozic je výhradně v pravomoci ředitele závodu a není proti němu odvolání!
Podpisem přihlášky do soutěže jezdec stvrzuje,že byl seznámen s propozicemi,vydanými pořadatelem soutěže a v plné míře je akceptuje.Dále se jezdec zavazuje,že nebude nárokovat na pořadateli škody na motocyklu a jeho příslušenství,vzniklé při případné nehodě nebo jiných případech v průběhu této soutěže.Pořadatel se tímto zříká všech škod na motocyklu a na jeho příslušenství.
Zároveň jezdec potvrzuje,že byl seznámen,že trasa organizovaného přesunu je vedena po veřejných komunikacích,za plného provozu a bez jakýchkoliv výjimek a omezení a tudíž je povinen dodržovat příslušné zákony o provozu na pozemních komunikacích.
V Pačejově 15.9.2019
…………………………………………………..
Jan Benda-ředitel soutěže
- Podrobnosti
-
Zobrazeno: 1660
Takový obyčejný soutěžák-ÁCA –Zdeněk Adam.
Jako malý kluk jsem obdivoval motocyklové soutěžáky a svátkem pro mne byl každý pátek ,to vycházel Svět motorů a v něm aktuální i starší informace o soutěžní sportu.V Pačejově byl v té době Svazarm na vysoké úrovni s členskou základnou cca 125 členů-aktivních.Tehdy se pořádaly Branné motocyklové soutěže.Bylo to takové enduro pro chudé,ale hodně budoucích ikon,které následně vystoupaly i na posty mistrů světa, začínalo na těchto soutěžích na Jawě 50 Pionýr.Jedna z těchto soutěží se tehdy konala i v Pačejově.Jako 13letý kluk jsem přímo hltal všechno dění kolem samotné soutěže.Co mě však nejvíce zaujalo byl jezdec z Klatov Zdeněk Adam z Klatov na žluté Jawě 100.Opravdový soutěžní motocykl jsme obdivovali všichni a samotného Zdenka také. Za pár let jsem v novinách četl novinách jsem četl :,,Soutěž pro začínající motocyklové jezdce“ v Klatovech.S kamarádem Jardou jsme se vydali na ,,Pinžrech“ po ose do Klatov.Já se tenkrát rozšlehal na polní cestě a po několikakilometrovém dojezdu se zlomenou klíční kostí/to byla slast/ jsem absolvoval ještě převoz osobním autem do Klatovské nemocnice a potom převoz domů.Co však bylo hlavní mezi velkými soutěžáky jsem zaregistroval i Zdenka Adama –tehdy již zkušeného soutěžáka.Později jsme, po přechodu do stejné kubatury na Jawách 90, spolu několik let soupeřili.Pamatuji se,že když vždycky odstartoval,tak plesknul motorku vzadu přes sedlo.Jemu to více jelo a hlavně to měl spolehlivé a já byl zase o nějaký krok mladší.Hlavním konkurentem pro něj však byl Jarda Fridrich.Hodně dlouho jsme se spolu řezali a Zdeněk nakonec přešel na velkou Jawu .Soutěže se přestali jezdit a my nabrali nejen nějaké kilogramy ,ale i roky.No a stali se z nás kamarádi.Před několika lety jsme obdržel nabídku jet jako vedoucí jezdec cyklozávodu Král Šumavy-tedy jak doprovodný jezdce prvního –vedoucího závodního cyklisty.Měl jsem radost z informace ,že jako muj parťák bude právě Zdeněk Adam.I přes nějaká leta mu to při najíždění hezky uhánělo a já se opět vracel do mladých let,kdy jsem zase viděl jeho záda před sebou.Super parťák a spolehlivý a tak jsme si to užívali oba.Tyto cyklistické závody jsou super v tom,že se oficiálně dostanete do terénu našich soutěží a samotný závod je někdy hodně ostrý i pro nás jak doprovody.Ve sjezdu se jede opravdu nadoraz a mladý nadupaný cyklista na super kole za několik set tisíc dokáže jet bezkonkurenční palbu.
Zdeněk byl vždy super kluk a parťák a i když jsme byli konkurenti neváhal mi např. dodat nedostatkovou ojniční sadu i s vědomím ,že na dalším závodě bude mít konkurenci apod..
Ano přátelé Zdeněk byl.Minulý čtvrtek jsme mu naposledy na jeho pohřbu zařehtali motorkama a ……………….. je to.20motorek v omezovači a tím to tady končí.
Jeho historie v motocyklových soutěžích by vydala na knížku,ale já ho viděl tak ,jak to píšu.Stále veselý,s dobrou náladou a bezva kamarád a….. muj parťák.
Odešel další ,,takový obyčejný soutěžák“.
Zdraví Honza Benda